пʼятницю, 7 лютого 2020 р.

Спогади про великого українця

6 лютого у Білоцерківській центральній районній бібліотеці відбулася зустріч бібліотечних працівників району із поетом-піснярем, письменником, заслуженим працівником культури України, членом Національної музичної спілки, лауреатом численних літературно-мистецьких премій А.І. Кульчицьким  з нагоди виходу у світ книги спогадів про незабутнього великого поета та громадського діяча Бориса Ілліча Олійника «Стою на землі». Книга вийшла у ТОВ «Білоцерківдрук».   
Оповідь розпочинається  віршем  Бориса Олійника «Коли повернуся…»
Коли повернуся до вас,
                вже вдягнутий в камінь, -
Я камінь зніму із душі і квадратних рамен
І стану легкий,
               мов хмарина в дорозі на Канів,
І ввіллється в душу, як в чашу,
                            козацький ромен.
І стануть нікчемними
              виляски «слава-неслава»,
Порожній двобій язиків ні про що про все, -
Коли я побачу, як сонце голубить отави
І мудрий мурах
                          обережно личинку несе.
Пощо тобі, хлопці,
               Каррарський заманливий мармур,
І золото Креза,
              і вкупі з хвалою – хула, -
Я вже віддаю за одне
              недоспіване: «мамо»,
За те, що долоню мою
                    освятила бджола.
Пощо тоді слів перелітних
                   лукава пороша,
Холодні обійми


                   майстрів залаштункових справ,
Я все віддаю за хустину у синій горошок
З далекої пісні про ту, що любив, та не взяв.
Я все вам прощу,
                   побратими і недруги вчені, -
Хай доля врожайного вам надарує дощу!
Але не прощу і пилинки
                                  на  образ Шевченка
І зламану гілку калини
                                  повік не прощу!
Тоді я прийду на відплату,
                                одягнутий в камінь,
І рухом гранітним змету крамарів і сутяг,
І хай мене судить по правді і совісті Канів –
Єдино верховний мій
                і Повноважний Суддя!
  У 35 розділах Анатолій Кульчицький розповідає про унікальну постать в українській культурі, про геніальне поетичне слово Б.Олійника непідвладне плину часу.
  У книзі подаються  пісні А. Кульчицького на слова Б.Олійника з вокального циклу «Дивніше з див». Історичні фото зібрані в розділі «Згадуючи незабутні поїздки та зустрічі».
   Книга з автографом автора займе гідне місце в краєзнавчому фонді публічних бібліотек району.





Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації